Honlap-menü
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Kedd, 2017-09-26, 20:46
Üdvözöllek Vendég

Ribillió

Kocsi:307 SW XS 2.0 HDI 110LE 2002. szept.18. Sochaux

  Már az első találkozásunkkor (Orfű PUG 307 IV..fórumtali) szembesültem Jena szakértelmével, elhivatottságával. Meglepő volt számomra, hogy milyen odaadással vizsgálgatta az autókat, hogy melyiken, mit lehet még finomítani. Az enyémen volt mit.

Hibajelenségek: szakszervizben „hardvererrel” kiiktatott FAP, fekete kormos füst gázadáskor, alacsony teljesítmény, az ideálisnál magasabb (90-95 fok) üzemi motorhőmérséklet.

  Próbakör, diagolás, rövid szerelés (ezek közt a FAP-box kihasítása egy megfelelő méretű késsel, a vákkum rendszer csöveinek rendberakása) és programozás után megszűnt a fekete füst, erőre kapott a gép, majd egy újbóli programozással a gyári tartalékokból is hasznosítottunk egy keveset. A tanácsára később ellenőriztem a hűtőt és a benne talált hullámkarton (?) eltávolítása után a hőmérséklettel sem volt már probléma. Minden problémára egyből volt megoldás, minden ötlet hasznos volt. Nem volt tévedés, nem volt találgatás, ahogy egyenként javított valamit, úgy fokozatosan kelt életre a gép.

  Most tavasszal (2014) újra motorhibák adódtak. Amikor már bosszantott, hogy egy-egy csomagtér nyitás után egy szénbányászra hasonlítok, felvettem a kapcsolatot Jenával. A nagy távolság miatt (~240km ) egy családi kirándulás keretében látogattam el hozzá. Mialatt mi az autóval foglalkoztunk a család a Kecskeméti Vadaskertben töltötte el az időt.

  Hibajelenség: fekete kormos füst gázadáskor, alacsony teljesítmény, magas 8 liter feletti fogyasztás.

  Próbakör, diagolás, a vákumrendszer tisztítása, szerelése és a megoldás ismét hamar megszületett. Alapos volt és körültekintő és az újabb próbakör során számára szokatlan adatokat észlelt a beömlő levegő mennyiségéről. Kiderült, hogy a légtömegmérő, melyet még korábban szakszervizben cseréltek, (mint így utólag kiderült hiába) gyakorlatilag egy jeladó volt, mérés helyett egy ellenállás segítségével jelet generált.(remélem jól írom, Jena javíts ki, ha hülyeség) 

  Ekkor újabb Jena féle „varázslat” következett, szombaton délben a semmiből kerített egy megfelelő légtömegmérőt.

Azóta majd 2000 km-tettem meg az autóval, a fogyasztás az eddig jónak hitt 7,3-7,4 liter helyett, 6,3-6,4 liter hasonló stílusban autózva.

Belépés
Aktíválva
Keresés
Naptár
«  Szeptember 2017  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
PageRank ikon ingyen