Honlap-menü
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Kedd, 2017-09-26, 20:47
Üdvözöllek Vendég

Blog

Főoldal » 2015 » Február » 24 » Peugeot 307CC 2006 delphi dfp3.4 vol2
01:59
Peugeot 307CC 2006 delphi dfp3.4 vol2

Ismét egy delphi rendszerű befecskendezés a célkeresztben, teljesen megegyező az előző cikkben szereplővel, csak a ruha más, amibe bújt.

Az alany egy 307CC 2.0Hdi 136le, RHR motorkód, delphi dcm3.4 motormenedzsment. A szép autó egy hírességgel a pedigrében, az előző tulaj (talán a második a sorban) a híres stand up-os Aranyosi Péter volt. Emiatt talán feltételezhető a valós km futás, ami csupán 100ezer km körüli. Az újdonsült tulajdonos régi ismerősöm, több kocsija viseli magán a kezem munkáját, így ezt is elhozták megmutatni, átnézni.

Első nekifutásra már pattintottam is le a motortakaró burkolatot, és konstatáltam a delphi befecskendezést, amit én egy jó rendszernek tartok, kivéve azt az érdekes és számomra felfoghatatlan típus sajátosságot, amiről most ismét írok.

Az élő adatos diagnosztikán az autó szép adatokat produkált, a fap rendszer és az egyéb környezetvédelmi segédberendezések is kiváló értékeket mutattak, a befecskendezéses sem látszott még  semmilyen rendellenesség, ami megnyugtató a nagy generál árát tekintve. smile De mivel delphi befecskendezésről van szó, javasoltam a rettegett szárnylapátos szivattyú minél hamarabbi cseréjét, hogy megelőzhető legyen a kopadék visszafordíthatatlan és drága károkozása.

Az autó tegnap jutott el hozzám, ma kezdtem leszerelni a nagynyomású pumpát. Hát, tényleg, alig kell szétszedni, csupán csak ki kell kacatolni a motortér kormány felőli oldalát biggrin Igaz, egy motorcserétől azért egyszerűbb meló biggrin

Szóval a pumpa a kezemben, és hajt a kíváncsiság, így gyorsan leszerelem a szárnylapátos szivattyút, hogy megvizsgáljam.

Sajnos  már ennél a kevés km-nél is látványos a kopás mind a 4 lapáton, de mivel még a befecskendezési adatok megfelelőek, és a lapátok kopása jelentősen kisebb, mint az előző cikkben szereplő 407-esé,  nem kap teljes felújítást csak egy komplett üzemanyagrendszer takarítást, természetesen új üzemanyagszűrőt, mágnest. Ennek az kisebb beavatkozásnak még nem körvonalazódott az anyagi vonzata, de a napokban az is meglesz. Próbáltam életre kelteni az öreg mitutoyo mikrométeremet, de lemerült benne az elem, így nem sikerült pontosan megmérni a kopás mértékét. De valószínűleg kisebb, mint 1 tized mm. 

Íme néhány kép:

   

Folyt köv.

Szóval megérkezett az új alkatrész íme:

Megtörtént a beszerelés és összeszerelés is, az autón ugye nem vártam semmi féle változást, nem is történt, viszont ha már a motortérben turkáltam a delphis RHR motorok jellemzője az EGR-től "tiszta" szívó torok, és a benne elhelyezkedő szenzorok is hasonlóan tiszták. Így mentek is az ultrahangos tisztítóba.



Zárószóként , én ha ilyen befecskendezésű motort üzemeltetnék, biztosan csak prémium üzemanyagot tankolnék.

Megtekintések száma: 1616 | Hozzáadta:: Jena307 | Helyezés: 5.0/2
Összes hozzászólás: 1
1  
Én meg nem vennék Delphi rendszerű autót. Se újat, se használtat, sem semmilyet.

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Belépés
Aktíválva
Keresés
Naptár
«  Február 2015  »
HKSzeCsPSzoV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728