Honlap-menü
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Kedd, 2017-09-26, 20:49
Üdvözöllek Vendég

Blog

Főoldal » 2016 » Január » 9 » Idősödő RHR 307-esek, avagy újabb típus sajátosság, ami viszi a pénzt, pedig megelőzhető
23:07
Idősödő RHR 307-esek, avagy újabb típus sajátosság, ami viszi a pénzt, pedig megelőzhető
RHR motorkódú 307-eseken, vagyis annak turbófeltöltő aktuátorán ott csücsül egy kis szenzor, a szerepe pedig nagy vonalakban környezetvédelmi, pontos információt közöl a geometria helyzetéről.

Erre a szenzorra jellemző, hogy nem szereti a nedvességet, mint megannyi elektromos berendezés, amivel elviekben nem is lenne gond, hiszen ahol ez elhelyezkedik, ott nem szabadna nedvességet kapnia: kívülről vízhatlan borítása van, belülről pedig nem érhetné víz. És mégis...

A fent emlegetett RHR-nél a következő történt: idősödik az autó, az első szélvédőnél a műanyag párkány illeszkedése az évek alatt szépen meglazult, már nem tölti be a szerepét megfelelően, így a csapadék elvezetése nem maradéktalan, egy része befolyik a műanyag párkány alá. A maradék víz tehát a hangszigetelőn landol, ami remek nedvszívó képességű anyagból van. És itt kezdődnek a bajok. Ugyanis amikor ez a szövet megtelik vízzel, lehúzza a saját súlya, és pontosan a turbó vákuum átalakító szelep "szuszogójára" fekszik rá, így az el nem vezetett csapadék pont a szuszogóra folyik rá. A történet innen a következőképpen folytatódik:

A turbó működtetése vákuum aktuátorral történik, a vezérműtengelyen lévő vákuumszivattyú  képzi a rendszer-vákuumot, innen a vákuum bemegy az átalakítóba, onnan pedig a turbó aktuátorba, amire rá van csavarozva az említett szenzor. A hibás vízelvezetés maitt azonban a csapadék rászivárog a vákuum átalakító szelepre, annak is pont a szuszogójára, ahonnan ugye a környezeti levegőt nyeri a rendszer. A rendszer negatív nyomását úgy a legegyszerűbb megszüntetni, illetve szabályozni, ha ezen a pontot, a szuszogón keresztül nyitunk a külvilág felé, egy portól szűrt nyíláson keresztül. Nos, az említett szuszogónak pontosan ez a feladata. Azonban ahogy a ráfolyó csapadék miatt a szuszogó megtelik vízzel, a turbó aktuátor a nyitás pillanatában szépen felszívja a vizet magába, így a szenzor is megtelik vízzel, és már készen is van a jólfejlett zárlat.

Az új szenzor cirka 20ezer ft, a csapadékelvezetés, illetve a szuszogó körüli állapotok továbbfejlesztése a hibalehetőség megelőzése érdekében még pár ezer ft.
Megtekintések száma: 903 | Hozzáadta:: Jena307 | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 1
1  
Üdv. A leírtak alapján nekem is ez lehet rossz az autómban. Közepes gáz adási tartományban a turbó lefúvó szelep elengedi a nyomást. De viszont teljes gáznál nem volt gond. Most már abban az állapotba van az autó hogy le tiltja a turbót. Vagy legalább is úgy érzem mivel semmi ereje nincs. Ha az egr szelepet le húzzuk akkor viszont jó az autó, de hiba jelzés van. Új EGR szelep után sem változott a helyzet. Arra gondoltak hogy esetleg csipes az autó. Amikor ment akkor valóban nagyon erős volt, előfordulhat hogy bele volt nyúlva.Volt már szervizben de nem sikerült meg fejteni hogy mi okozza. 2005-ös, 136 lóerős RHY 307. Ha tudna segíteni nagyon örülnék! Köszönöm!

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Belépés
Aktíválva
Keresés
Naptár
«  Január 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031